Hippe sport verdient hippe website

Hoe de nieuwe WordPress website van Padel Belgium een absolute winner werd

Zelden zagen we een sport zo explosief groeien als padel de afgelopen jaren. Al jaren populair in Spanje en Latijns-Amerika, maar om de één of andere reden had de sport een pandemie nodig om wereldwijd door te breken. Sindsdien springt de ene padelclub na de andere uit de grond, waardoor ook de nood voor een nationale federatie ontstond. En die had natuurlijk een website nodig — en snel.
"

Een geknipt speelveld voor Tide Agency

Wie de woorden ‘website’ en ‘snel’ in dezelfde zin gebruikt, moet natuurlijk meteen aan Tide Agency denken. Aangezien we al jaren marketingpartner zijn voor Tennis Vlaanderen, de tennisfederatie die ondertussen ook padel onder zijn vleugels nam, was snel duidelijk dat wij de geknipte partner waren om dit project te acen.

Functionaliteiten bouwen in WordPress

Veel mensen denken dat custom website development de enige weg naar een professionele website met veel functionaliteiten is. En hoewel custom development zeker een hoop voordelen biedt ten opzichte van een platform als WordPress, is die laatste in veel gevallen toch de juiste keuze.

Zeker als je gespecialiseerde WordPress developers in huis hebt, die zowel bestaande plugins als custom code combineren om alle functionaliteiten in te bouwen die een organisatie als Padel Belgium nodig heeft. In hun geval ging het concreet over:

 

  • Bounce-animatie op de homepage met css en JavaScript
  • ‘Stay in the loop’-scrollanimatie
  • Events per leeftijdcategorie
  • Algemene css-styling om de nieuwe branding perfect uit te werken
En dat aan een voordeliger tarief en een snellere ontwikkelingstijd dan wanneer je alles van scratch zou bouwen. 

Game, set, match!

Het laatste nieuws, een terrein reserveren, de resultaten van onze nationale selecties in de gaten houden… zowel recreatieve als (semi-)professionele padellers kunnen tegenwoordig terecht op padelbelgium.be om op de hoogte te blijven van hun favoriete sport.

Een totaalproject waarbij branding, user experience, design, copywriting en development naadloos samenwerkten om in een mum van tijd een digitaal visitekaartje voor Vlaanderens nieuwe favoriete sport te creëren. 

AANBEVOLEN

Andere interessante cases