De 5 frustraties rond marketing die altijd terugkomen

19 sep 2025
Wanneer we met een nieuwe klant in gesprek gaan, vragen we altijd hoe eerdere samenwerkingen zijn verlopen. Daar komen vaak herkenbare pijnpunten naar boven. Uit die verhalen hebben we veel geleerd. En soms heeft het ons ook wel een spiegel voorgehouden.

Dit is de top 5 frustraties rond marketing die we het vaakst horen en dit is hoe wij ze aanpakken.

"

Onduidelijke resultaten

Heel wat klanten ontvangen maandelijks een mailtje met een goednieuwsshow. Marketing genereert veel cijfers, dus het is niet zo moeilijk om de meest positieve eruit te cherry-picken en daarmee een rooskleurig verhaal te vertellen over de samenwerking. Ondernemers die zich op deze updates baseren, krijgen vaak een vertekend beeld. Ze missen daardoor de kans om te doen waar ze goed in zijn: ingrijpen en bijsturen.

Wij tonen altijd de échte resultaten en maken duidelijk wat goed loopt en wat minder. Slechte resultaten zijn er niet om onder de mat te vegen, maar om actie op te ondernemen. En dat is net waar wij het bij Tide Agency warm van krijgen.

Wat doen jullie net?

Veel ondernemers vertellen ons dat hun vorige marketingpartner hun bedrijf eigenlijk nooit écht begreep. Campagnes voelden generiek aan, alsof ze evengoed voor eender welk ander bedrijf geschreven konden zijn. Dat zorgt voor frustratie, want marketing moet vertrekken vanuit de eigenheid van je zaak en de taal van je klant.

Bij ons start elk traject met een grondige kennismaking en daar zal je al merken dat wij vanuit onze oprechte interesse graag veel vragen stellen. Zo begrijpen we helemaal waar je uitdagingen liggen en welke accenten je graag legt.

Marketeers praten marketingtaal

In marketingland word je om de oren geslagen met drieletterige afkortingen. CTR, CPM, CPC, … Volgens de Britse advertiser Dave Trott ontbreekt alleen nog de afkorting WTF.

Onze ervaring is dat ondernemers geen interesse hebben in de cijfers op zich, maar wel in de inzichten die eruit voortkomen. Daarom serveren we maandelijks het beste van twee werelden: we duiken in de cijfers, maar vertalen die ook naar duidelijke inzichten en concrete vervolgstappen. Steeds in mensentaal.

In marketingland word je om de oren geslagen met drieletterige afkortingen. CTR, CPM, CPC, … Volgens de Britse advertiser Dave Trott ontbreekt alleen nog de afkorting WTF.

Geen maatwerk

Vaak ligt er een standaardplan op tafel: een one-fits-all aanpak. Op zich logisch, want met een vast proces kan een marketingbureau bijzonder efficiënt werken. Maar elk bedrijf is anders en vraagt in zekere zin altijd wat maatwerk.

Wij staan erom bekend om al tijdens onze kennismakingsgesprekken een spervuur aan vragen af te vuren. We zijn altijd benieuwd naar alles over jouw business, jouw verhaal en jouw ambities. Dat vertaalt zich op een heel organische manier in een plan dat écht op maat is van jouw vraag.

Herhalen, herhalen en herhalen

Nog iets dat we vaak horen: ondernemers hebben het gevoel dat ze telkens opnieuw hetzelfde moeten uitleggen. Of anders gesteld: er wordt veel tijd gestoken in feedback geven, maar in de uitvoering komen ze toch telkens dezelfde issues tegen.

Als je bij Tide Agency feedback geeft, dan slaan we die centraal op. Zo weet iedereen van ons team waar ze rekening mee moeten houden.

Tot slot

Frustraties zijn natuurlijk een dankbaar vertrekpunt voor een blogpost. Maar door écht te luisteren, blijven we ook onze eigen werking kritisch bekijken. Zodat jij bij ons alvast niet met frustraties buiten stapt.

AANBEVOLEN

Andere interessante blogs