Tide Agency: een verhaal over kiezen
First things first: recap
De afgelopen jaren groeide Wisemen uit tot een digital powerhouse met twee sterke pijlers: softwareontwikkeling en marketing. Wat ooit begon als één geïntegreerd verhaal, evolueerde steeds meer naar twee aparte takken van sport. Door de jaren heen werd de nood aan focus in beide disciplines steeds duidelijker.
Begrijp me niet verkeerd, beide teams hebben elkaar steeds versterkt, aan hetzelfde zeel getrokken en zich samen schitterend geamuseerd (en dat blijven we ook zeker doen). Maar hoe scherper onze strategieën werden, hoe duidelijker we merkten dat software en marketing elk hun eigen richting vroegen. Focus in wat we doen, willen doen en hoe we ons willen positioneren, werd onvermijdelijk.
De kracht van focus
Positionering is niet alleen een theorie, het vraagt ook moed in de praktijk. Moed om “nee” te zeggen tegen alles wat buiten je kern valt. Moed om niet overal een beetje goed in te willen zijn, maar om ergens uitzonderlijk in te worden.
Dat besef leidde tot een duidelijke beslissing: alle pro’s en contra’s in de weegschaal. We vergroten de groeikansen voor zowel software als marketing door verder te gaan onder twee vlaggen: Wisemen en Tide Agency.
Positionering als fundament
De keuze om te focussen komt dus niet uit de lucht vallen. In de praktijk zagen we dat echte impact ontstaat wanneer je één duidelijke richting kiest en daar meester in wordt. Dat principe is niet nieuw, het is ook de kern van Positioning van Al Ries en Jack Trout.
Zoals zij sterk verdedigen, draait marketing niet om alles kunnen aanbieden, maar om één heldere plek claimen in het hoofd van je klant. Denk aan de klassiekers: Volvo = veiligheid. Coca-Cola = the real thing. Nike = just do it. Merken die alles zouden willen zijn, zouden die scherpe associatie nooit hebben opgebouwd.
“Bij Wisemen kregen we te vaak de vraag: zijn jullie nu een softwarebedrijf dat ook marketing doet, of een marketingbureau dat ook software aanbiedt?”
Pieter Clerix, CEO Tide Agency
De positionering van Tide Agency is duidelijk: wij zijn een strategische marketingpartner die meedenkt vanaf het eerste gesprek, durft te challengen en samen met jou verantwoordelijkheid neemt voor resultaat.
Wat ons uniek maakt, zit in de combinatie van expertise, flexibiliteit en bereikbaarheid. We koppelen marketingstrategie aan een aanpak op maat van jouw merk, zodat je altijd kunt rekenen op advies en uitvoering die echt verschil maken. Ons team leeft van vragen stellen, grenzen verleggen en zien dat inspanningen écht renderen. En dat is voor mij persoonlijk als CEO ook de kern: met volle focus werken aan marketing die verschil maakt voor bedrijven die willen groeien.
Onze drie pijlers
Als strategisch marketingbureau denken we mee, dagen we uit en nemen we verantwoordelijkheid voor resultaat. Die belofte maken we concreet door te focussen op drie pijlers waarin we uitzonderlijke waarde bieden:
- Marketing Partnerships – Wij zijn jouw marketingpartner op lange termijn: strategisch klankbord én uitvoerder. Meetbare impact én structurele groei.
- Personal Branding voor C-level –Wij maken leiders zichtbaar en geloofwaardig. Door een sterk persoonlijk merk win je vertrouwen, trek je nieuwe kansen aan en versnel je de groei van je bedrijf.
- Account-Based Marketing (ABM) – Met ABM richten we je marketing alleen op je droomklanten. Geen verspilling, wel gerichte campagnes die leiden tot echte deals en duurzame klantrelaties.
Een veelbelovende start
Tot slot benadruk ik graag dat we ontzettend blij waren met alle positieve reacties van de voorbije 10 dagen, dikke merci! Ik kan dan ook niet anders dan tevreden terug kijken op deze spannende en intense start!
Zin om eens kennis te maken en eens vrijblijvend over jouw uitdagingen te sparren?
Plan gerust iets in mijn agenda, ik kijk er naar uit. 😉
AANBEVOLEN






